Jak ohlídat lokomotivy?

Určitě jste už někdy byli na nějakém nádraží. A určitě jste si všimli, jak se odtud rozjíždějí vlaky všemi možnými směry. A i když jste to přímo na vlastní oči přímo na nádraží neviděli, určitě jste si lehce domysleli, že díky všem těm výhybkám, jež na železničních tratích jsou, nejedou vlaky jenom jedním směrem tam a jedním zpátky. Koleje se rozvětvují a vlak, který ještě před chvílí stál tady, může být už zanedlouho někde úplně jinde. Třeba jen o pár kilometrů dál, třeba ale i v jiném okrese, kraji, v zahraničí. Anebo pochopitelně i nechtěně stále na tomtéž místě, má-li zpoždění nebo je dejme tomu výluka.
parní lokomotiva

A aby nedocházelo k železničním neštěstím, musí být takové vlaky pod neustálou kontrolou. A pod kontrolou musí být logicky třeba i proto, aby si jejich obsluha a další zaměstnanci, případně i lidé, kteří s těmito nemají nic společného, s nimi nedělali, co se jim zlíbí, aby je někdo nerozkradl. Myslím vlaky – lidé nám ukradení být mohou.
Jenže zkuste vymyslet, jak třeba takové lokomotivy uhlídat! Když jsou a vždycky budou v neustálém pohybu, který je nezbytný, mají-li tyto sloužit svému účelu.
I když už to vlastně vymýšlet nemusíte. Už to vymysleli jiní. A tím, na co přišli, je RMC systém. Tedy způsob sledování železničních vozideli za plného provozu a na dálku.
vlak u peronu

Díky tomuto systému je možné vědět o všech do tohoto zapojených vlacích. Je možné kdykoliv hravě zjistit, kde se tyto právě nacházejí, zda jsou odstavené či v pohybu, a pokud v pohybu, tak kterým směrem. A nejen to. Podle toho, jaké parametry si uživatel tohoto systému zvolí, tu lze dejme tomu i identifikovat obsluhu a sledovat její vytíženost, trasovat podle historie, nastavit si pravidelný servis, nastavit alarm, který varuje při překročení hraničních hodnot. Kdykoliv lze zjistit provozní parametry motoru i dalších pracovních příslušenství. A pokud se jedná o dieselovou lokomotivu (u té elektrické to pochopitelně nejde), lze hravě zkontrolovat třeba i to, zda zaměstnanci náhodou nerozkrádají pohonné hmoty, které by se jim mohly hodit i jinde.
Taková kontrola může ušetřit i až třicet procent nákladů. A to se vyplatí.